Lekarski Pregled


         Ako ste već stigli do ovog dela puta, to znači da Vas samo jedan korak deli od sna, a to je intervju u ambasadi. A da bi mogli izaći pred konzula treba odraditi I lekarski pregled. Kada dobijete obaveštenje da vam je status promenjen, možete obaviti I lekarski pregled. Moj savet je da prvo jurcate dokumenta ako to niste uradili, jer od trenutka kada vam zakažu intervju imate dva meseca vremena da sve obavite. Neko obavi odmah lekarski, neko odradi dan - dva pred samog intervjua, to obično rade oni koji nisu baš blizu pa treba da putuju. A neko kao ja obavi lekarski par nedelja pre. tačnije ja sam obavio 20 dana pre intervjua.

Ordinaciju za obavljanje lekarskog pregleda, možete naći na ovom linku. Ordinacije.
U padajućem meniju izaberete grad gde ste zakazali intervju, I izbaciće vam pdf fajl sa detaljnim uputstvom za lekarski pregled.  U ovom slučaju za Beograd izgleda ovako:


Možete kliknuti da biste uvećali sliku. Kada otvorite pdf stranicu pisće Vam na Engleskom jeziku a potom I na srpskom, naravno za Srbiju. U ovom slučaju sam stvaio samo drugi deo onaj na srpskom, ako nekoga interesuje može slobodno da proveri I na zvaničnom linku koji sam stavio gore.

Inače za druge zemelje u okolinmi je isto prvo engleski, a posle na zvaničnom jeziku te države.

















Sledeće napisano je sa moje strane gledišta I primer je kakav je lekarski pregled u Srbiji u Privatnoj Ordinaciji u Smiljanićevoj ulici.

Lekarski pregled se zakazuje par dana pred planirani datum. Da budete sigurni, možete zakazati nedelju dana ranije, al se dešavalo da je velika gužva, što je retko, pa da Vam pomere za dan ili dva. Nazovete na telefon, javi vam se veoma prijatna I ljubazna sekretarica, koja je da zapiše datum za kada ste planirali lakarski, zatim vase ima I prezime I imena ostatka porodice ako niste sami I ipričaće vam šta tačno trbeba da ponesete na lekarski pregled I kada da dođete.

Na lekarski treba da poneste:
  • Pasoš
  • Sliku(možete I neku stariju ako je u format 51 x51 cm, ja sam nosio preostalu fotografiju od maja kada sam slao dokumenta)
  • Zdravstveni karton, kopiju kartona vakcinacije ili neki drugo document ako ste primali neke vakcine pre manje od 10 godina.
  • 150 dolara I ponestite barem po 4000 dinara po osobi u slučaju da treba da primate vakcine.

Lekarski se zakazuje u glavnom od 9:15 - 9:30 ujutru. Gde je tačno ordinacija, lako je naći. Kada budete zakazivali sekretarica će vas pitati kako dolazite I objasniće vam kako da dođete do tamo. U svakom slučaju imate I mape sada I na telefonima, tako da iskoristite naprednu tehniku  koju imate :)
Sa spoljne strane izgleda kao jedna obična stambena zgrada(I jeste), kod ulaza sa leve strane vam je interfon, dugme je cvene boje da se lakše vidi a I piše da je ordinacija. Možete zvoniti, ili jednostavno gurnuti vrata I ona će se ovrotiti bez otključavanja, kao što sam I ja radio. Stan broj dva, uđete unutra I sekretarica je odmah sa desne strane. Uzeće vam Pasoš, dati formular da potpišete I odmah ćete platiti 150$ u dolarima ili u dinarima. Nakon toga će vas poslati u drugu sobu da izvadite krv na analizu. Kada ste završili sa vađenjem krvi, dobićete uput za klinku koja se zove Euromedic da snimite pluća(X-RAY). Oni će vam objasniti gde je tačno ta ordinacija gde trebate ići, ali ona je bukvalno u paralelnoj ulici tako da nije teško naći

Što se snimanja pluća tiče, to je jako brzo I profesionalno odrađeno. Kada uđete u odrinaciju, imate pravo jedan mali prijemni šalter, gde trebate predati uput koji ste dobili I pasoš. Ako je gužva reći će vam da sednete I čim bude prvi radiolog Slobodan pozvaće vas po imenu. Naravno, sledi skidanje do pola, naslonite se grudima....I tako dalje. Posle obavljenog snimanja sačekate da završe snimak I pozvaće vas doktor na konsultacije. Tačnije postaviće Vam par pitanja ako vidi da ima potrebe ili ako ima neke promene na plućima. Tačnije ja imam hronični bronchitis pa me je pitao u vezi toga, ništa strašno, tri minuta ukupno. Ispiše papir I da svoje mišljenje a to sve dobijete upakovano. Sa tim snimkom vratite se u ordinaciju I nakon toga ste slobodni do nekog određenog vremenskog perioda koji vam oni kažu. Kod mene je bio slučaj do 14 h.

Šta ćete da radite za to slobodno vreme to ne moram ni da vam kažem. Beograd, ako I svaki drugi glavni grad je pun znamenitosti, tako da možete kvalitetno provesti vase slobodno radon vreme. Nije daleko centar od ordinacije pa možete prošetati, ako ste kolima možete otići Kalemegdana ili ako ste sa decom možete otići I do Zoo Vrta, što će verujem najmlađe jako obradovati. Dakle ovaj deo ostaje na vama.

Drugi deo pregleda obavlja doktorica, u mom slučaju. Kada uđete unutra, reći će vam da se skinete. Tačnije da skinete duks, pantalone I obuću. Zatim da sednete na sto. Ona će vam proveriti pritisak, disanje, reflekse. Zatim težinu I visinu. Zatim sledi, skidaj gaće do pola, okreni se skroz I gotovo. POsle ovoga se možete obući. Kad ste završili sa fizičkim pregledom ide onaj papirološki deo. Naravno o istoriji bolesti. Pitanja mogu biti: Dal ste preležali neku težu bolest? Dal ste operisani? Dal se probali ili ste zavisnik od narkotika? Da li koristite prekomerno alcohol? Da li pušite? Da li sumnjate da ste zaraženi HIV-om, Da li ste boloali nekada od teže duševne bolesti?
Konkretno ako Vas interesuje kakva pitanja pitaju na lekarskom imate primerak ovde :
Kliknite da vidite uvećano!
               

              
                  
Ako želite da pročitate tačno šta piše možete skinuti ove slike. ili otići na OVAJ LINK da skinete u PDF varijanti


Kada ste završili sa pitanjima tražiće vam dokumenta koja ste poneli, a koja se tiču vakcinacija. Ako se utvrdi da ste primali vakcine davno, tačnije davnije od 10 god, primaćete sve vakcine. Vakcine koje se daju su MMR I TETANUS vakcina. Ako ste primili neku skoro, možda neće morati jednu ili dve. Muškarci koji s služili vojni rok su obično primili tetanus, ili barem ona malo starija generacija koja je išla u redovno služenje. U svakom slučaju ja sam dobio 2 vakcine I to se plaća 4,000 RSD. Malo će vas ruka boleti posle toga, ali ništa strašno.

Po završetku pregleda dobijete zapečaćenu kovertu gde su vam mišljenja doktora, a koju nosite na intervju zajedno sa snimkom pluća. Ovaj koverat ne smete otvarati nipošto. Pored toga dobićete obrazac gde je vam zabeleženo koje ste vakcine dobili. A ona izgleda ovako:
Ovaj formular nosite sa sobom u USA, I morate je pokazati službenom licu ako se to od vas zahteva.Možete napraviti I par kopija ćisto da imate.

Uglavnom, jako je jednostavna procedura odraditi lekarski pregled.


Što se tiče druge ordinacije, "Međunarodne Organizacije za Imigraciju" u ulici Dražićeve, slična je procedura, samo je razlika što tamo dobijate uput isto da snimite pluća u udaljeniju radiološku ambulantu. A pored toga dobijate I uput isto za vakcine, tako da ima puno da se šeta.

Коментари

  1. Анониман23. мај 2013. 08:33

    Bok za sve. Ja sam iz HR broj 39*** i napokon sam našla sajt sa korisnim informacijama. Drago mi je što ovdje mogu anonimno postaviti jedno pitanje koje me mnogo muči. Naime, kao klinka sam si napravila ožiljke na rukama (venama), prva ljubav i slično znate na šta misim. Da li mi to može biti problem na liječničkom pregledu??? Primetila sam stavku da li ste si pokušali oduzeti život, molim ako šta znate da mi kažete.

    ОдговориИзбриши
  2. Анониман26. мај 2013. 00:34

    Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  3. Анониман7. јул 2014. 13:59

    Pozdrav,

    Zanima me da li moram imati overenu knjižicu za ove preglede i potvrde?

    ОдговориИзбриши

Постави коментар