Vodič za kupovinu za SAD




 

SAD je raj za kupce. Postoji mnogo načina za kupovinu u SAD, uključujući tržne centre, velike robne kuce, pojedinačne prodavnice, prehrambene prodavnice, supermarkete i onlajn i kataloške kupovine. Mnogi ljudi toliko uživaju u kupovini da troše izvan svog budžeta i nagomilavaju veliki dug. Potrošači u SAD često prate koncept "kupujte dok ne padnete."  Prodavnice smeštaju kupce sa kasnim radnim vremenom, a neke prodavnice su nedeljom otvorene za ograničeno radno vreme.

 

 

Rasprodaja i snizenja

 

Često se može naći prodaja. Uticaj prodaje nije onakao kakav je nekada bio, jer je prodaja sada uobičajena pojava u većini prodavnica. Prodavnice reklamiraju određene artikle u prodaji i tvrde da će se prodaja završiti posle nekoliko kratkih dana. Ovo Vas  može vas ostaviti u iskušenju da kupite predmete koji se reklamiraju pre nego što se određena prodaja završi. Međutim, ako obraćate pažnju, primetićete da će nakon nekoliko dana isti artikal ponovo biti na popustu popustu ili ce biti jeftinije.  Rasprodaja nikada nije pogodno kupovati.

 

Rasprodaja koja se dešava dan posle Dana zahvalnosti-- takođe nazvana Crni petak-- ubedljivo je najveća.  Mnoge prodavnice najavljuju artikle koji će se unapred odvijati u prodaji kroz različite načine oglašavanja kao što su TV, radio, internet, katalozi i novine. Neke prodavnice se otvaraju već u ponoć i  mnogi ljudi stoje u redu pre vremena u nadi da će kupovinu artikla koji žele po jeftinoj ceni. (Nekoliko prodavnica se otvara čak i na veče Dana zahvalnosti, čime se praktično uništava praznična večera.) Nije retkost da ljudi kampuju ispred određene prodavnice noću ili čak nekoliko dana unapred. Međutim, oni koji izađu ranije na Crni petak u kupovinu takođe na kraju kupuju mnoge nepotrebne predmete. Ako ste odlučili da se pridružite prestolima kupaca za praznike Dana zahvalnosti,  napravite listu predmeta koji su vam potrebni unapred i proverite njihovu dostupnost. Ako kupujete kao porodica, podelite se i osvojite. Idite u razlicite prodavnice da biste kupili različite artikle, jer ono najjeftinije se uglavnom daju prvih nekoliko kupaca, a druge radnje imaju zaista dobrih ponuda drugih artikala, a sve  će prodavnice biti prepune dugačkih redova. Predstojeća božićna sezona ostavlja mnoge ljude pomahnitalim pritiskom da blagovremeno kupe poklone za svoje rođake i voljene.

Tako da ako zaista zelite kupiti nesto jeftino, tokom cele godine napraviite listu I kupite sve za crni petak. Sada postoji I Online ili Syber ponedeljak I zeleni Utorak.

 

 

 

 

Tržni centri

Tržni centri su generalno veoma veliki i nalaze se u predgrađu. U tržnom centru često se nalaze mnoge različite vrste prodavnica. Većina velikih tržnih centara zadržava lance kao što su Macy's, Sears, JC Penny, Nordstorm, Saks Fifth Avenue, Bloomingdale's i drugi, mada neke prodavnice možda imaju regionalne, a ne nacionalne lance.

 

Tržni centri uglavnom imaju velika parkirališta i mnogo dodatnih pogodnosti kao što su tereni za hranu, informativni kiosci, mape i prostori za dečiju igru. Priličan broj tržnih centara ima odlične božićne ukrase, a isplati se onima sa božićnim duhom da odu u tržni centar samo da vide ove ukrase. Svaki tržni centar ima svoju temu i tip.

 

 

 

 

Supermarketi

Kupci u SAD mogu da pronađu popuste skoro svuda. Veliki supermarketi širom zemlje, kao što su Wal-Mart, K-Mart i Target, takođe su poznati kao prodavnice popusta. Neki od ovih lanaca su varirali veće ili "super" verzije ovih prodavnica, nazvane Super Wal-Mart, Big K-Mart i Super Target. Wal-Mart je najveći maloprodajni lanac na svetu i nosi sve vrste robe uključujući farmaceutske proizvode i prehrambene proizvode. Super Wal-Mart prodavnice se ne nalaze u svim delovima zemlje, ali se mogu pohvaliti sopstvenim prehrambenim odeljenjima koja su često velika kao i druge samostalne prehrambene prodavnice. Diskontne radnje uglavnom nude robu redovnog kvaliteta po pristupačnim cenama i robu nižeg kvaliteta po veoma niskim cenama.

 

 

 

Outlet tržni centri

Outlet tržni centri, poznati i kao fabrička prodajna mesta, prodaju visokokvalitetne brendove po sniženoj ceni od 20 do 40 odsto. Ove prodavnice prodaju robu koja ima manje nedostatke u proizvodnji ili su ostaci iz prethodnih sezona. Fabričke prodavnice prodaju vrhunske brendove svih vrsta po povoljnim cenama.


 

Prehrambene prodavnice

 

Safeway, Market Basket, A&P, Kroger, Albertson's, Giant, Shoppers i Tom Thumb samo su neki od velikih nacionalnih lanaca prehrambenih prodavnica koji će se naći u Sjedinjenim Državama. Whole Foods prodaje organske proizvode. U ovim prehrambenim prodavnicama dostupna je velika raznovrsnost artikala za hranu i piće.

 

Pored toga, mnoge etničke prehrambene prodavnice nalaze se širom zemlje u oblastima u kojima takva populacija živi. Ove prodavnice su obično manje od drugih prehrambenih prodavnica i  njihova proizvodnja može biti skuplja i ne tako sveža, zbog činjenice da mogu da dobijaju povrće samo jednom nedeljno. Većina ljudi se odluči za osnovnu kupovinu namirnica u običnoj prehrambenoj prodavnici i kupuje za preostale specijalne predmete u drugim manjim prodavnicama.

 

Svake nedeljne novine objavljuju specijalne prodajne artikle i kupone za popuste za artikle u prehrambenim prodavnicama. Mnogi ljudi kupuju nedeljne novine samo da bi nabavili ove kupone.

 

 

 

 

Kolica za kupovinu i plaćanje

Većina prodavnica obezbeđuje kolica za kupovinu, korpe za kupovinu ili torbe za kupovinu. A shopper will select the items same and put them in a shopping cart. Once all items are picked, the customer proceeds to the check out counter, where the cashier scans all items and places them in bags. Some wholesale stores such as Costco ne provide bags. Plaćanje gotovinom, čekom, debitnom karticom ili kreditnom karticom je prihvaćeno, iako ne mogu svuda biti prihvaćene sve kreditne ili debitne kartice. Ako plaćate čekom, najverovatnije ćete morati da predstavite svoju američku vozačku dozvolu ili drugi vid identifikacije fotografija. Mnoge prodavnice su samostalno odjavljivale šaltere. Većina manjih ili etničkih prehrambenih prodavnica ima minimalni limit za kupovinu transakcija kreditnim karticama.

 

 

 

Vracanje Robe

Većina prodavnica je fokusirana na korisnički servis. Ako vam se stavka ne dopada ili se predomislite nakon kupovine, postojaće jasna smernica za povraćaj koja će vam izaći u susret. Prilikom povraćaja, prodavnica može da se raspita o vašem razlogu za vraćanje artikla, ali to je jednostavno da bi se utvrdilo da li da se vraćeni artikal vrati u prodaju ili da ga vrati proizvođaču. Obično nema daljih pitanja zašto kupac vraća artikal.

 

Smernice za povraćaj variraju između različitih prodavnica. To može biti broj sedmica ili meseci od datuma kupovine kada vam je dozvoljeno da vratite artikal. Ako ste zadržali priznanicu, novac će vam obično biti vraćen na isti način na koji ste ga uplatili. Ako ste platili čekom , a iznos je veliki, najverovatnije će vam biti poslat ček poštom iz korporativne kancelarije prodavnice. Ako nemate racun, mnoge prodavnice i dalje mogu da vrate artikal, ali ćete dobiti kredit za skladištenje artikala ekvivalentne vrednosti. Bez fiskalnog racuna prodavnica će obično dati najnižu cenu ili najnoviju oznaku za taj artikal, ili vas odbiti

 

U istoj prodavnici možete pronaći različita uputstva I pravila povraćaja za artikle koji se prodaju. Na primer, morate vratiti artikle elektronike u mnogo kraćem vremenskom periodu da biste dobili potpun povraćaj novca, u poređenju sa drugim artiklima koje biste kasnije mogli da vratite.

 

Neki ljudi zloupotrebljavaju sistem politike lakog povraćaja novca. Osoba bi jednog dana mogla da kupi kameru za upotrebu na zabavi prijatelja, a sledećeg da je vrati. Neki ljudi kupuju odeću jednostavno da bi je nosili na venčanju i vratili je po završetku događaja. Neko bi mogao da kupi novu posteljinu ili  drugu robu za kucu i kasnije vrati predmete.  Da bi se borili protiv ovog trenda, neke prodavnice imaju naknade za obnavljanje. Best Buy će, na primer, kupcu naplatiti 15% za mnoge vraćene artikle elektronike. JC Peni će odštampati iznos povraćaja na racunu. Neke stavke se mogu zameniti za identičan artikal samo ako prodavnica utvrdi da je artikal koji se vraća neispravan. Softverski i muzički CD-i su primeri stavki koje se često vraćaju sa neispravnostima. U nedostatku takve polise, kupac je u mogućnosti da kupi takve artikle, ode kući, napravi kopiju i odmah vrati artikal.

 

 

 

 

Merne jedinice

SAD ima merni sistem koji je jedinstven iz većine drugih delova sveta. Skoro svaka zemlja na svetu koristi metrički sistem, ali Sjedinjene Države ne. 

 

Volumen (liquid)

 

US Customary

Metric

1/8 teaspoon

.6 ml

1/4 teaspoon

1.2 ml

1/2 teaspoon

2.5 ml

3/4 teaspoon

3.7 ml

1 teaspoon

5 ml

1 tablespoon

15 ml

2 tablespoon or 1 fluid ounce

30 ml

1/4 cup or 2 fluid ounces

59 ml

1/3 cup

79 ml

1/2 cup

118 ml

2/3 cup

158 ml

3/4 cup

177 ml

1 cup or 8 fluid ounces

237 ml

2 cups or 1 pint

473 ml

4 cups or 1 quart

946 ml

8 cups or 1/2 gallon

1.9 liters

1 gallon

3.8 liters

 

Volumen Ekuivalenti (liquid)*

 

 

3 kašičice

1 kašika

0,5 tečnost unce

2 kašike

1/8 šolje

1 tečnost unce

4 kašike

1/4 šolje

2 unce tečnosti

5 1/3 kašike

1/3 šolje

 2,7 tečnih unci

8 kašika

1/2 šolje

4 unce tečnosti

12 kašika

3/4 šolje

6 unci tečnosti

16 kašika

1 šolja

8 unci tečnosti

2 šolje

1 krigla

16 unci tečnosti

2 pinte

1 kvartal

 32 unce tečnosti

4 kvartala

1 galon

128 unci tečnosti

 

Tezina (masa)

 

US contemporary (ounces)

Metric (grams)

1/2 ounce

14 grams

1 ounce

28 grams

3 ounces

85 grams

3.53 ounces

100 grams

4 ounces

113 grams

8 ounces

227 grams

12 ounces

340 grams

16 ounces or 1 pound

454 grams

 

Temperatura Rerne

 

US contemporary

Metric

250° F

121° C

300° F

149° C

350° F

177° C

400° F

204° C

450° F

232° C

 

 


Коментари